by Anka Pe

wtorek, 13 listopada 2012

Postanowiłam podzielić się z Wami moją szkołą przetrwania na poligonie dietetycznym-cel już wcześniej naświetlałam w mojej  Akcji Dycha... za sprawą której spadło kilka kg ale nie tyle na ile liczyłam... pozytywy też są,  peelingi, kremy, i ćwiczenia pomogły ujędrnić skórę, która nie jest już taka obwisła i brzydka ale i tak jest jeszcze wiele do życzenia, pod względem obwodów jak i wyglądu. W walce z nadprogramem nie jestem sama ( mąż walczy wytrwale z moją motywacją, pichcąc smakołyki nęcąc zapachami - woli mnie "pełniejszą" a ja siebie w wersji "sucharka" vel " chorobliwie chudej"- wd teściowej ), ostatnio Psióła przytszczyła mi kolejną super dietkę, sceptycznie nastawiona do zgubienia 10 kg w 14 dni zostałam zapewniona że spoko i że ok tylko nudna... ona startuje od pn.... w pt spasowała.... ale spadło 3 kg...

Przeczytałam lekturę dotyczącą diety, opinie i efekty i postanowiłam zacząć od poniedziałku :)
efekty, opinie, odczucia,  będę opisywać.

DIETA NORWESKA

Założenia i jadłospis

Dieta norweska to jeden z bardziej rygorystycznych sposobów odżywiania. Menu opiera się głównie na jajkach i grejpfrutach. Monotonia ta ma na celu przyspieszenie przemiany materii. Dieta norweska pozwala schudnąć nawet 10 kilogramów w przeciągu dwóch tygodni, ale wymaga przy tym wiele wyrzeczeń.

Dieta norweska została opracowana przez lekarzy w Oslo. To bardzo wymagająca dieta. Jej menu opiera się głównie na jedzeniu jajek i grejpfrutów. Dzięki niej możesz schudnąć nawet 10 kilogramów w ciągu dwóch tygodni. Jednak ze względu na surowość diety norweskiej można ją stosować maksymalnie przez 14 dni. Aby zacząć ją stosować ponownie, musi minąć rok od zakończenia poprzedniej kuracji. Natomiast, gdy z jakichś powodów jesteśmy zmuszeni przerwać dietę norweską, nie kontynuujemy jej, tylko wracamy do punktu wyjścia i zaczynamy od nowa.

Dieta norweska - co jeść?

Oprócz jajek (tylko gotowanych) i grejpfrutów, w diecie dozwolone są surówki z selera naciowego, marchwi, pomidora i ogórka konserwowego. Poza tym, jadłospis można urozmaicić mięsem (pierś z kurczaka lub wołowina) oraz rybami. Dieta norweska dopuszcza spożywanie pieczywa. Ograniczamy natomiast sól i cukier. A o kolacji zapominamy zupełnie.

Dieta norweska - jadłospis

Śniadania codziennie jemy takie same. Składają się one z 1 lub 2 jajek, herbaty lub kawy i grejpfruta. Wyjątkiem jest poniedziałek, kiedy jemy 3 jajka na twardo lub na miękko.

1 DZIEŃ

II śniadanie - 3 jajka, grejpfrut, kawa lub herbata

Obiad - 3 jajka, surówka, kawa lub herbata, kromka chleba

2 DZIEŃ

II śniadanie - 1 lub 2 jajka, grejpfrut, kawa lub herbata

Obiad - mięso wołowe, pomidor, seler naciowy, ogórki i inne warzywa, kawa lub herbata

III DZIEŃ

II śniadanie - 1 lub 2 jajka, szpinak (gotowany), kawa lub herbata

Obiad - 2 kotlety z kurczaka lub indyka, seler naciowy, pomidor, ogórki konserwowe, kawa lub herbata

IV DZIEŃ

II śniadanie - surówka z warzyw, grejpfrut, kawa lub herbata

Obiad - jajka, biały ser, gotowany szpinak, kromka chleba

V DZIEŃ

II śniadanie - jajka, szpinak, kawa lub herbata

Obiad - ryba, surówka, kromka chleba, kawa lub herbata

VI DZIEŃ

II śniadanie - sałatka z owoców

Obiad - dużo wołowiny, seler naciowy, pomidor, ogórki kiszone lub konserwowe, kawa lub herbata

VII DZIEŃ

II śniadanie - zimne mięso z kurczaka lub indyka, pomidor, grejpfrut

Obiad - zupa jarzynowa, mięso z drobiu, pomidory, gotowana kapusta, seler naciowy, grejpfrut, kawa lub herbata

START!



8 komentarzy:

  1. Aniu jakie ćwiczenia preferujesz?, po twoich zdjęciach które widzę nie ma co narzekać na figure! jesteś bardzo zgrabna:). Mąż ma racje w końcu kobieta powinna mieć krągłości. Mimo wszystko powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nordic walking-godzinna wędrówka z kijkami fajnie relaxuje :) aerobiczna 6 - choć nie trzymam się reguł - nie daję rady zrobić więcej powtórzeń niż po 10 w 2 seriach, może kiedyś pokonam magiczną 10 :).
      Dziękuję za miłe słowa :) Wiesz nie chcę schudnąć do rozmiaru zero, przy wzroście 166 ważę 68 kg a najlepiej się czuję ważac 58-60, i nawet nie chodzi o rozmiar ale głownie o "luzy" na skórze i chęć dopięcia się w ulubionych spodniach. Głównie chcę zgubić tłuszczyk z pasa i pod pasem, bo zrobiłam się lekko kwadratowa :) i ciężko mam się dopiąć w spodniach takich by leżały dobrze w udach, pupie i pasie oraz z ramion, pleców i ud, nadstan odczuwam przy wkładaniu marynarek, i spodni :)

      Usuń
  2. Tyle jajek codziennie to jest masakra dla nerek za dużo białka + cholesterol w żółtkach, skutki uboczne gwarantowane także nie warto aż tak się katować i swojego zdrowia niszczyć dla kilku kilogramów można przecież inaczej, ostrzegam to jest bardzo zły jadłospis i dieta.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jajka nie są szkodliwe dla zdrowia, chyba że masz bardzo podwyższony cholesterol, a jajka kur zielononóżek nie zawierają go wcale, ponadto jest dobry cholesterol i zły.. a wbrew opini jaką obrosły jaja są bardzo pożywnym zawierającym wiele substancji odżywczych pokarmem. Tygodniowo można pochłonąć do 20 jajek bez szkody dla zdrowia, ponadto drugim składnikiem, głównym są grejfruty które obniżają zły cholesterol. Dieta została opracowana przez naukowców, więc myślę że nie jest zła. Dwa lata temu przeszłam na dietę białkową Dukana (3 miesiące) i zarówno wyniki badań jak i nerki nie ucierpiały - sprawdzałam.

      Usuń
    2. Z tymi zielononóżkami to miałam na zajęciach, że to pic na wodę - są takie jak zwykłe. Ale jajek można jeść dużo tak jak warzyw :))

      Oliwia

      Usuń
  3. Dlaczego zrezygnowałaś z Dukana?Ta dieta którą wyżej opisujesz jest trochę podobna do Dukana ale jakoś mało składników odżywczych ja jestem na Dukanie i jestem bardzo zadowolona wręcz mega zadowolona:)Stosuję dietę drugi rok i trochę udoskonaliłam na swój sposób nawet mąż się zaraził trzymaniem wagi.Uważam że twoja jest zbyt monotonna żeby na niej wytrzymać i stosować dłużej.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zrezygnowałam z dukana :) doszłam do finiszu, straciłam 10 kg w 3 miesiące-i byłam bardzo zadowolona- najedzona, poprawiła się cera, włosy, celulit kompletnie zanikł :) i spokojnie utrzymując zasady, 1 dzień proteinowy, waga się utrzymywała przez pół roku, potem zaniedbałam zasady i wróciło kilka kg, przeszłam na ponownie - ale było już trudniej gubić, rok było wszytko ok przytyłam minimalnie, a potem zaszłam w ciążę :) komplikacje i inne dziwne rzeczy spowodowały przytycie 14 kg i zaostało po 10 i z tą dychą walczę :) ... Dlaczego nie Dukan? bo by skutecznie zanowu można było nią zadziałać powninny minąć conajmniej 2 lata od ostatniej kuracji a te mijają właśnie teraz, tak mniej wiecej. Odżywiam sie w miarę zdrowo, ruszam sie a i tak mam problemy ze zgubieniem oponki. :) Chcę przyspieszyć przemianę materii, kiedyś jako nastolatka schudłam bardzo... i od tamtego czasu mam problemy z tarczycą, gastryką, trawieniem.

      Usuń
  4. OOO, czytasz w moich myślach! rychło w czas ta dieta, bo strasznie czuje się przejedzona i zapasiona! ale jescze dzisiejszego wieczoru kąsne wiśni w czekoladzie, a od jutra reżim :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :)

by Anka Pe

Blog Archive